Silviu are 29 de ani și a început școala de piloți la 26. Este un tânăr foarte pasionat și o prezență extrem de plăcută! În prezent, el prezent lucrează ca instructor al Simulatorului de zbor, dar și ca pilot la Air Bucharest. Mai jos ne spune despre viața sa înainte de aviație, și cum s-a transformat aceasta în momentul în care și-a luat licența:
Când și cum ai descoperit pasiunea pentru aviație?
Aviatia pentru mine a fost o lovitura directa, intr-o zi de vara pe timpul cand lucram la Ministerul Apararii Nationale am fost intr-o aplicatie in unitatea Statului Major al Fortelor Terestre cand doua elicoptere au aterizat exact in zona unde noi aveam toate echipamentele si desfasuram activitatea, doi baieti de la Fortele Aeriene s-au dat jos sa-i intampine pe respectivii generali care urmau sa fie transportati. In acel moment, uitandu-ma la ei mi-am spus ca pot face mai mult decat sa lucrez cu statii si autostatii de comunicatii, ba chiar mai mult decat de a zbura un elicopter.
Cum ai intrat în această lume? A fost greu să-ți iei licența de pilot?
In lumea aviatiei pot spune ca am intrat fara sa am vre-o cunostinta sau habar despre ce se intampla acolo, pur si simplu dupa cateva luni de la respectiva aplicatie am decis sa mizez totul pe aviatia civila si sa merg pana la capat pentru a deveni pilot de linie. Dupa ce am reusit sa obtin licenta medicala clasa 1 am realizat ca nimic nu ma mai poate intoarce din drum, m-am inscris la scoala si pe parcursul primelor module am reusit sa si lucrez in paralel pentru a strange niste bani, pentru ultimele module a trebuit sa renunt la locul de munca pentru a nu lungi perioada de pregatire cu foarte mult timp. Scoala de aviatie are partile ei bune si rele, in final am reusit sa obtin prima licenta de PPL dupa care am continuat cu restul calificarilor si la sfarsit am obtinut o licenta comerciala.
Care au fost principalele provocări pe care le-ai întâmpinat în drumul tău?
Traind intr-o tara unde nu se pune accent pe educatie sau orice altceva legat de viitor, de problema existentei bugetului pentru a achita aceasta scoala se loveste mai toata lumea, pe langa aceasta ca fiind cel mai greu obstacol de trecut, trebuiesc infruntate si restul problemelor care apar neasteptat pe parcursul intregii perioade de pregatire astfel prelungind termenul de finalizare.
Ce-ți place cel mai mult la meseria de pilot? Dar la cea de instructor?
Sunt putine meserii ca cea de pilot unde esti permanent expus unor pericole majore care pot aparea oricand in timpul petrecut in avion sau elicopter, trebuie mereu sa fii pregatit pentru orice situatie, sa fii prezent si sa iti faci datoria pentru ca totul sa decurga normal si in siguranta, multa lume fuge de responsabilitate sau de un mod de lucru activ si tensionat, acestea sunt lucrurile care imi plac si mi-as dori ca pe viitor pe langa activitatea de fun-fligh sa devin si instructor pentru piloti. In activitatea de instructor pe simulator cel mai mult imi place atunci cand reusesc sa invat o persoana care n-are nicio legatura cu domeniul aviatiei ce facem noi ca piloti si cum se zboara un avion atat teoretic cat si practic.
Ce te-a îndrumat spre școala de aviație JETAV și Simulatorul său de zbor?
Despre simulatorul de zbor de la Jetav am auzit multe lucruri bune mai ales pe perioada scolii de pilotaj, am decis sa fac o vizita si sa ma inscriu la un curs de pregatire, in timpul cursului si dupa finalizarea lui am ajuns la concluzia ca oamenii de la Jetav sunt exact ce eu cautam, pregatirea a fost de o calitate mult mai buna decat in multe alte locuri.
Cât de ușor te-ai integrat în echipa JETAV?
Echipa Jetav e compusa din oameni tineri si activi, dupa putin timp petrecut acolo am reusit sa devin instructor la simulator fara nicio problema, toti membrii echipei sunt dornici sa ajute si ne intelegem foarte bine.
Ce sfaturi ai pentru tinerii care aspiră la o carieră în lumea aviației?
Tinerii care doresc sa urmeze scoala de aviatie indiferent de licenta, pentru aviatie generala sau aviatie comerciala, trebuie sa fie pregatiti pentru un drum care nu este tocmai usor dar nici imposibil, trebuie sa fii pregatit atat financiar cat si fizic si psihic pentru a trece peste toate obstacolele intampinate, pregatirea este una continua, este un stil de viata care trebuie sa-ti placa, nu poti lucra in domeniul aviatiei daca nu vrei cu adevarat.
Comments are closed.